آموزش اسب سواری در رقه

پس از آزادسازی رقه از دست داعش، باشگاه سوارکاری فروسیه در سال ۲۰۲۱ بازسازی شد و میزبان ۱۵۰ اسب است. آموزش اسب سواری برای افراد بین ۱۰ تا ۴۵ سال ارائه می‌شود.

از آنجایی که شهر رقه تحت اشغال و جنگ ویران شده است، دوستداران اسب‌های اصیل عرب در باشگاه سوارکاری رقه آزاد شده گرد هم می‌آیند. آنها همچنین توسط افراد حرفه‌ای برای شرکت در مسابقاتی که هر از گاهی برگزار می‌شود، آموزش می‌بینند.

زمانی که داعش رقه را تحت کنترل خود درآورد، باشگاه سوارکاری به طور کامل ویران شد. پس از آزادسازی رقه در ۲۰ اکتبر ۲۰۱۷، افرادی که در دوران داعش از ورزش محروم بودند شروع به ورزش کردند. باشگاه سوارکاری در سال ۲۰۲۱ با همکاری کمیته ورزش و جوانان بازگشایی شد. باشگاه سوارکاری فروسیه آموزش اسب سواری را از سطوح مبتدی ارائه می‌دهد و به سوارکاران اجازه می‌دهد تا مهارت‌های خود را ارتقا دهند. همچنین با برپایی برنامه‌ها و سرگرمی‌های مختلف سوارکاران را سرگرم می‌کند.

بزرگترین باشگاه سوارکاری

مدیر باشگاه سوارکاری فروسیه رقه، محمد الحسن با بیان اینکه این باشگاه بزرگترین باشگاه سوارکاری در شمال و شرق سوریه است، گفت: «۱۵۰ اسب در این باشگاه نگهداری می‌شوند و ۳۰ تن از پرسنل نیز مربی هستند. هر ساله مسابقاتی با ۴۰۰ اسب سوار از سراسر سوریه برگزار می‌شود. آموزش به افراد بین ۱۰ تا ۴۵ سال داده می‌شود. ۱۵ اسب به صورت ویژه برای مسابقات امسال آماده شده‌اند.

اهمیت مراقبت از اسب‌ها

محمد الحسن در خصوص نگهداری از اسب‌ها گفت: «برای سلامت اسب‌ها باید چک‌های دامپزشکی به طور مرتب انجام شود و واکسیناسیونهای لازم به موقع انجام گیرد. علاوه بر این باید به تغذیه اسب‌ها نیز توجه کرد. یک برنامه تغذیه مناسب و متعادل سطح انرژی اسب‌ها را حفظ کرده و رشد سالم آنها را تضمین می‌کند. مراقبت از اسب نیز موضوع مهمی است. موهای اسب‌ها را باید مرتب شست، پاهایشان را تمیز کرد و سمهایشان را مرتب کوتاه کرد. علاوه بر این، شرایط اسکان اسب‌ها نیز مهم است. برای اسب‌ها باید سرپناه کافی فراهم کرد و محیطی مناسب برای آسایش آنها ایجاد نمود.»